Robòtica educativa per a tercer cicle (tarjeta de felicitació, video amb el codey rocky)

Holaaaa a tothom!!! Què tal esteu? Avui us porte un tema molt interessant. 🙋🏽‍♀️🤗

Per començar m’agradaria comentar que fa poc hem tingut l'oportunitat de treballar i experimentar amb altres tipus de robots que no havíem vist ni utilitzat fins ara com és el Codey Rocky. La sessió ha consistit principalment a esbrinar com funcionen i quines són les seves possibilitats. Si parlem d'aplicar aquest tipus de recursos a una aula infantil o de primària, sempre sota la nostra supervisió i oferint la nostra ajuda, podrem aconseguir que l'alumnat desenvolupe i potencie el pensament computacional, a més de contemplar de manera incipient la immersió a les noves tecnologies.

Així doncs, parlarem d'una manera més concreta sobre aquests recursos tecnològics.

Així que sense mes dilació, el Codey Rocky. Aquest és un robot creat per Makeblock, i n'hem fet ús per experimentar totes les seves possibilitats i explorar les seves característiques. És un recurs tecnològic educatiu en forma de robot, enfocat sobretot a l'alumnat de tercer cilce d’educació primària. 

Per començar a utilitzar-lo, cal tenir en compte que només cal unir i encaixar el cap del robot amb el cos. És una manera de crear més interès en els petits i petites. Té al cap botons per controlar-los, una pantalla a mode de cara i un altaveu que emet diversos sons. Té rodes, que permeten que es menege i es desplace per la superfície que proporcionem. A més, permet connexió via WiFi, Bluetooth i port USB, però la manera d'utilitzar-ho és mitjançant una aplicació mòbil on apareixen els controls per fer funcionar el robot i crear comandes. 

La pràctica va consistir en 3 reptes que ens va llançar la mestra per tal de que agafrem fluidessa amb la programació i el robot. I la foto de davall es del robot en el moment que vam aconseguir superar l’última pràctica proposada. 


Després d’aquest taller, hem començat amb el tema de la programació amb l'educació i, després de llegir diversos arxius i veure algun vídeo, m'he adonat que es pensa que només el poden utilitzar els més "intel·ligents", però no és així. La codificació permet que els alumnes aprenguen. A més, també són molt útils per fomentar la creativitat i desenvolupar noves maneres d'expressió. Com per exemple, amb Scratch. 

Aquest és un lloc web que permet programar i codificar de manera molt simple i poder compartir-lo amb el món. Qualsevol persona ho pot fer, fins i tot un nen. Us deixe la seva pàgina web, on els petits i petites que el facen servir podran crear tot tipus d'animacions i jocs partint dels seus gustos i interessos d'una manera senzilla. 

En un primer moment apareix un tutorial breu que exposa el funcionament i alguns exemples de possibilitats que ofereix. El gat Sprite és el subjecte en qüestió. Apareix a la part dreta de la pantalla. A la part esquerra ens trobem amb els blocs de comandes que ens permetran començar a crear moviments, sons, etc. He de reconèixer que a l'alumnat li costaria força començar a utilitzar-lo sense ajuda, ja que fins que es mecanitzen i automatitzen les funcions que ofereix, costa força començar i fer-ne un ús fluid.

Crec que aquest recurs digital, és motivador, lúdic i propicia la feina mitjançant el joc.

Per aquest motiu, la segona cosa que us explicaré és que he fet una targeta interactiva per felicitar el dia del cavall!!! Si, si!! Haveu llegit be! El dia del cavall! Us la deixe per ací per a que pugueu vore-la i interactueu amb ella!

I fins ací per avui. M’agradaria saber i veure si haveu fet cap programació en aquesta pàgina alguna vegada i que em contareu la vostra experiència. 

Ens veiem aviat, 👀

Eva 🥰


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Un poc sobre mi i reflexió sobre la tecnologia i la societat

Realitat Augmentada + Acomiadament + Reflexió Final

Fotografia digital I: Exposició fotogràfica 📷