Realitat Augmentada + Acomiadament + Reflexió Final

 Hola a tots i a totes!!! Passe per ací per última vegada ja!🥳🙋🏽‍♀️

Aquesta asignatura ja esta arriban a la seua fi, i com tot, alguna vegada s’ha d’acabar, però no em vaig a despedir de moment sense abans parlar-vos de… LA REALITAT AUGMENTADA!!!




En una de les sessions passades a classe de TIC vam tenir l'oportunitat de provar, jugar, experimentar i contemplar les possibilitats d'alguns recursos de Realitat Augmentada. Per a qui tingui dubtes, aquesta mena de tecnologia permet veure des d'un enfocament en 3D imatges acompanyades de so, colors i moviment projectades en dispositius tecnològics com podrien ser mòbils o tablets.

Descobrirem diversos tipus d'aplicacions per a plataformes digitals on es pot fer ús de la Realitat Augmentada. Aquestes són: Quiver, Chromville Science i Merge Explorer. Cadascuna té unes funcions diferents i s'utilitzen per a coses molt diverses entre si. Però totes ofereixen una perspectiva en tres dimensions.

En primer lloc, l'aplicació Quiver és molt lúdica i pràctica, ja que per utilitzar-la, la mateixa app ofereix unes imatges a manera de fitxes per pintar, i alhora contenen un codi QR per escanejar un cop el dibuix estigui pintat. D'aquesta manera, es mostrarà a Realidad Augmentada. És una aplicació molt adequada i apropiada per utilitzar amb els alumnes de l'etapa infantil.

En segon llloc, ens trobem l'app Chromeville Science, que també es basa en la Realitat Augmentada però amb la característica que es barreja amb les intel·ligències múltiples i l'art, propiciant d'una manera motivadora i lúdica el desenvolupament de la creativitat i la imaginació. Mitjançant l'escaneig per l'aplicació de les làmines acolorides, se li atorga vida i moviment als objectes plasmats

Finalment l’aplicació Merge Explorer també és una app molt completa. Conté molts temes diferents que es poden treballar amb l'alumnat i fins i tot poden servir de suport i de complementació a l'hora de treballar un projecte a l'aula. Es tracta d'escanejar els costats d'una galleda retallada prèviament, i en funció del que aparegui, anar tocant per visualitzar informació sobre el tema seleccionat.

Crec que aquesta sessió ha estat fonamental per conèixer altres tipus de recursos digitals que són ideals per treballar tant dins de l'aula com a fora, i fins i tot poden ser utilitzats tant per nens com per adults segons l'objectiu de cadascú. També inciten l'alumnat a treballar d'una manera interactiva, motivadora, lúdica i enriquidora aquells aspectes d'aquelles àrees que estiguin treballant a cada moment.

Reflexions

Vaig a intentar expressar tots aquells coneixements que he après. Molts tenen a veure amb l'assignatura en si, i d'altres van més enllà. Però abans que tot això, m'agradaria fer una introducció breu per posar en situació els lectors d'aquest blog de tot el curs.

En primer lloc ens hauríem de preguntar què és i en què consisteix aquesta assignatura anomenada: Tecnologia de la Informació i la Comunicació. Doncs bé, si us sóc del tot sincera, jo pensava que seria una “pèrdua” de temps. Creia que seria una assignatura on ens explicarien els principis bàsics de l'ús de l'ordinador i de tots els seus utensilis, com són per exemple: el Word, l'ús d'internet, programes per fer feines… En fi, una sèrie d'aplicacions amb la funció d'ajudar-nos a perfilar les nostres pràctiques per a tota la cursa.

Doncs he de dir que contra tot pronòstic, aquesta ha estat una de les poques assignatures a les quals he trobat algun valor i sentit, ja que podem aprofitar tots els coneixements que hem après, ja sigui dins o fora de l'aula, i utilitzar-los en el nostre futur laboral. És una assignatura que sorprèn per fer servir una metodologia no gaire comuna, a la qual no estem acostumats. Però pense que si totes les assignatures tinguessen aquest enfocament ens involucrem més amb l'aprenentatge que ens brinda aquesta manera d'actuar. 

Un bon resum d'aquesta assignatura seria el següent: Conjunt de mètodes, actituds i processos que podem portar a l'aula en un futur professional, però adaptant-ho a les necessitats del present, com ara les TIC. Dit d'una altra manera, seria una manera de motivar els nostres alumnes amb les eines que utilitzen diàriament, però amb una finalitat educativa.

Al principi les activitats resultaven un nou món per a mi i per a la resta del meu grup, ja que era una cosa nova i nova. Però és cert que amb esforç resultaven activitats amb les quals et diverteixes i aprens molt més que si es donaren de manera més teòrica... I és que en aquesta assignatura es mostren quins han estat els teus aprenentatges en base a un projecte, i és això el que resulta motivador a l'hora de fer-ho. A continuació us parlaré de quins han estat els 2 projectes més importants per a mi que hem realitzat durant aquest curs acadèmic:

1. Blog: Aquesta primera activitat del curs va ser una cosa especial, ja que jo mai no havia fet cap blog, i no sabia molt bé per on començar. I el més difícil no era crear el blog en si, sinó més aviat que tingués relació amb el món de l'educació. Aquesta és molt bona manera de compartir el que penses, sempre des del respecte. Mitjançant els blocs podíem veure el que pensaven els teus companys sobre un tema, i poder veure els diferents punts de vista que hi ha al voltant d'una idea. I aquesta és una manera original d'ensenyar i aprendre alhora. Per aquestes raons, és important que el professor sàpiga com crear un bloc perquè els alumnes puguen aprendre des de casa; com podrien ser entrades de coses interessants, coses relacionades amb la classe o el centre, excursions previstes, el temari de l’assignatura, pàgines dinterès educatiu per aprendre més. En aquest moment considere que és una aplicació per promoure molts valors com el de l’educació.

2. Projecte de ràdio escolar: Aquest ha estat el projecte amb què més he après a nivell de treball en equip, com ja he dit en un apartat anterior. En primer lloc, explicaré en què consistia aquest projecte. L'activitat consistia a formar grups d'unes 4 persones i repartir-nos uns rols, per tal de crear una ràdio escolar. En principi semblava que seria una cosa avorrida, però per res no va ser així. El treball necessitava una pàgina a internet, un logotip per a la ràdio, un projecte pilot d'una emissió del programa de ràdio, pel que ens va resultar molt entretingut, ja que no era el fet de parlar durant una estona. Nosaltres vam decidir treballar per separat, és a dir: Un es va encarregar de fer el logotip de la ràdio, un altre a crear la pàgina i la resta a fer el diàleg per al primer programa de ràdio.

Conlcusions

En aquesta assignatura he après el valor del bon ús de les tecnologies. La gran importància que té saber com utilitzar-les, però sobretot com treure'ls el màxim partit possible. Estem vivint un present marcat per l'ús de les xarxes socials. Moltes persones no coneixen quins són els perills. Com a docents els hem de mostrar quins són els avantatges i els desavantatges d'aquest tipus de tecnologia. La nostra tasca és introduir a l'aula perquè els alumnes s'hi familiaritzin i perquè vegin que l'educació a l'escola també pot ser divertida i que no només s'aprèn amb llibres de text.

Un altre punt important que vull afegir a aquest treball és la importància del treball en equip. Crec que a l'escola es fan feines per parelles, però no se'ls dóna la importància que tenen. Cal treballar més els valors personals i les interaccions entre els iguals. Treballar valors com ara el respecte i l'esforç.

M'ha agradat molt aquesta assignatura perquè a més m'ha ensenyat alguna cosa nova que cap altra signatura m'havia mostrat, i és treballar amb una metodologia nova. El valor de motivar els alumnes és molt important perquè així no perden les ganes ni la il·lusió per aprendre. I això és a les nostres mans. Els docents han de mostrar el camí més adequat en el seu aprenentatge, que serà al llarg de tota la vida.

La veritat és que estic força contenta amb els meus aprenentatges i el meu desenvolupament en referència a les competències digitals al llarg del curs. Ha estat genial poder conèixer tants recursos digitals que no havia vist abans i saber com aplicar-los en una aula el dia de demà com a futur docent.

Amb tots aquests missatges tan importants, finalitza la meva estapa d’escriptora d’aquest blog. Gràcies a tots els que m’haveu seguit des dels meus començaments i recolzar-me!!!

Ens veiem aviat, 👀

Eva 🥰


Comentaris

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. ¡Como me hubiera gustado a mi tener asignaturas así cuando hice la Licenciatura!
    Los jóvenes venís pisando con fuerza y tendréis que ayudar a actualizarse a los veteranos. Excelente blog.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Un poc sobre mi i reflexió sobre la tecnologia i la societat

Fotografia digital I: Exposició fotogràfica 📷