Podcast a l’escola (podcast, escaleta i web)
Hola a tots i a toes!!! Ja estic per ací una altra vegada més!!!🙋🏽♀️☺️
I es que no he pogut esperar ni un segon en contar-vos el que hem fet a classe aquestes últimes classes. Hem realitzat un dels projectes més importants de lassignatura de Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació. La temàtica que hem escollit, és la intel·ligència emocional, un assumpte crucial, crític i de gran envergadura a la societat actual.
Per elaborar aquesta pràctica hem seguit una sèrie de pautes proporcionades pels docents que imparteixen la matèria.
En primer lloc, ens distribuïm els diferents rols, basant-nos en les competències individuals de cadascuna. És per això que Cristina ha exercit la tasca de webmaster, Carmen de tècnica de so, Arantxa d'investigadora i finalment jo de productora.
En segon lloc, vam realitzar una cerca bibliogràfica conjunta per ampliar la informació ja obtinguda a les darreres sessions del taller pràctic i donar així pas al desenvolupament individual de cada apartat de la tasca.
Per tant, vam passar al pas següent, on la productora va coordinar la redacció del projecte, tenint sempre en compte els diferents punts de vista dels membres de l'equip. En aquest, a banda de la redacció, es van confeccionar els objectius, l'organigrama per a la web, la proposta de programació mensual, la metodologia i, finalment, les descripcions dels programes que faltaven per emetre.
A continuació, la webmaster es va posar en marxa amb el disseny de la pàgina web. La plataforma digital utilitzada va ser Wix, amb la qual vam haver de passar per un procés d'autoaprenentatge, ja que cap de les integrants del grup no havia sentit parlar mai d'aquesta. Per això, va significar tot un repte per a nosaltres, que vam afrontar amb ganes i il·lusió, atès que, després de conèixer-la en profunditat, ens ha semblat una eina de treball molt útil per impartir diferents continguts didàctics fora i dins de les aules.
També vàrem preparar un guió, és de gran importància i cal tenir-lo en compte a l'hora de dur a terme l'enregistrament del programa. Per preparar-lo, vam buscar i escoltar exemples de programes de ràdios per tenir un model del qual partir, ja que mai n'havíem realitzat cap. Així doncs, a partir del guió del nostre podcast, creare, l'escaleta per tenir una base a l'enregistrament d'aquest. D'altra banda, la tècnica de so es va encarregar de buscar els diferents recursos musicals que podríem fer ús al següent pas.
Amb l'enregistrament del programa pilot vam tenir un contratemps, ja que en comptar amb convidats externs al grup, se'ns va allargar més del compte la data d'enregistrament, cosa que ens va suposar una angoixa amb el termini de lliurament d'aquesta pràctica. El nostre programa va ser gravat a les instal·lacions de la Universitat Jaume I, més concretament, a l’aula HA1009AA , situada a la Facultat de Ciències Humanes i Socials. El procés va ser molt divertit i fàcil.
A continuació, mentre la tècnica de so va realitzar les edicions corresponents al programa, la resta de membres van publicar a la web els documents pertinents com ara l'organigrama, el calendari, la metodologia o els objectius, a més d'ultimar petits detalls.
També ens agradaria recalcar els diferents aprenentatges extrets amb la realització d'aquesta tasca per part de tots els membres del grup. Creiem que són idonis els coneixements bàsics adquirits sobre què és realment la ràdio i com aquesta pot servir com a mitjà per al món de l'educació. També ho són les competències obtingudes mitjançant l'ús de dispositius digitals nous per a nosaltres com Wix. Totes quatre coincidim que aquesta plataforma és molt vàlida i potent en relació al nostre futur com a docents.
Així mateix, també creiem que haguerem pogut tenir l'oportunitat d'assistir i participar en la realització d'un programa de ràdio en directe a l'aula que ens podria haver ajudat a fer-nos una idea de com funciona aquest món i motivar-nos per a l'enregistrament del nostre podcast.
També volem explicar algunes mancances que hem detectat fent la pràctica. D'una banda, creiem que des de l'UJI hi ha una inexistència d'aules apropiades per fer enregistraments d'aquesta índole, ja que vam anar a reservar una sala de grbació, on prèviament se'ns va aconsellar assistir-hi, i el personal bibliotecari ens va comentar que no podien facilitar-nos-ho si no estudiàvem audiovisuals. Malauradament, també vam preguntar a la nostra facultat ja que comptava amb quatre cabines no insonoritzades, però aquestes no es poden reservar, per la qual cosa va ser molt complicat trobar-ne alguna de disponible i ens vam quedar en una aula prdinària. D'altra banda, volem afegir que des del nostre punt de vista ens haguera agradat rebre per part dels docents de l'assignatura alguns consells d'edició d'àudio, ja que ens hem vist una mica perdudes en aquest aspecte.
Finalment, volem comentar que mai havíem treballat conjuntament totes les membres de l'equip, per la qual cosa passem també per un procés d'adquisició de confiança i adaptació a una mateixa manera de treballar. Ara que hem finalitzat la pràctica, estem molt contentes i orgulloses del resultat. Esperem que ho gaudiu i que us agrade!
Ens veiem aviat, 👀
Eva 🥰
Bibliográfía y webgrafía utilitzada
Julián, E., Artola, C., Ramos, C., & Benedito, A. (2022). Inteligencia emocional. CECATIC’S - On Air. https://al404363.wixsite.com/cecatics-on-air
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada